Friday, September 5, 2008

Antoo Fighter - Unit Tindakan Bersepadu

Ini hari gua pergi join Pertubuhan Antoo Fighter Antarabangsa. Tak tentu pasal gua ni berasa amat kecewa terhadap gelagak-gelagak sesetengah orang yang suka buat perkara yang bukan-bukan. Gua amat kecewa terhadap diorang yang tidak ikhlas. Gua amat kecewa terhadap diorang yang suka bikin aksi-aksi seperti menyediakan perangkap untuk buat "testing". Tapi, at the same time, gua gelak-ketawa kerana orang bodoh ni sebenarnya buat hal untuk diri sendirinya. Hari tu dia ni hampir-hampir digigit seekor anjing gila kerana ingin menyeludupkan RM15!!! Semalam waktu pergi kerja, gua dengar radio ai-fm. DJ tu tengah membicarakan tentang hal sorang gila yang tak ingin nak cakap "sorry" lepas cakap manyak tentang hal "pendatang". Gua sekali lagi gelak ketawa. Ada juga perbincangan pasal meng-edit-kan buku teks sejarah tingkatan empat sebab ada unsur-unsur yang mungkin menjejaskan relationship di antara kaum. Hahahahaha! Ini memang dunia yang gila. Ataupun macam Garth Ennis cakap - kitorang semua duduk dalam dunia-pantat! Apa boleh buat? Tak suka duduk di satu tempat, kita lari ke tempat yang lain. Itulah sebabnya, gua ni selalu berpindah-randah. :)

No comments: