Wednesday, June 4, 2008

Abang Superman

Hai adik-adik,
Pernahkah kamu mengalami "feeling" bak ada sorang sedang senyap-senyap tengok apa kamu semua bikin setiap saat?
Itulah saya, Abang Superman!

Kitorang semua hidup dalam zaman yang penuh cabaran dan dugaan.
Petrol naik, PM pengecut, Mesin Fotostat Handbook buat bising dan Pertubuhan Bangsat-Bangsat Bersatu ingin mengambil-alih kerajaan seluruh dunia ni.
Memang tak best, kan?
Apakah jawapan bagi semua masalah ini?
Itulah saya, Abang Superman!

Ramai yang mengugut kamu supaya memihak pada pihak mereka.
Ramai yang tak faham apa yang kamu benar-benar mau.
Diorang semua cakap: "Belum cuba, belum tau! Sudah cuba, hari-hari mau!"
Jangan pedulikan semua itu.
Siapakah yang tidak memihak pada pihak kiri ataupun parti kanan?
Siapakah yang sentiasa memihak pada kamu sorang saja?
Itulah saya, Abang Superman!

Kata orang, jadi Abang Superman bukannya senang.
Kena hari-hari lawak macam bongok bila pergi kerja.
Lepastu kena cari tempat sunyi untuk tukar pakaian supaya orang-ramai tak perasan.
Ada kala kena jadi "guest-star" dalam komik lain yang jualannya tidak laris sangat.
Lagipun ada banyak orang yang nak mengambil-alih identiti saya: Sentry, Supreme, Majestic, Ben Apek, Abang Man, Reformanda, Pentaksub Karate, dan lain-lain lagi!
Siapakah yang tak pernah komplen pasal segala cabaran hidup sekalian?
Tak kisah apa yang dihadapinya, dia masih boleh senyum macam sorang yang kurang siuman?
Tak kisah apa yang dihadapinya, dia masih boleh pakai kostum dengan seluar dalam merah yang ketat di LUAR macam sorang yang kurang siuman?
Itulah saya, Abang Superman!

No comments: