Wednesday, June 4, 2008

"Bila Pak Lah Jadi PM, Semua Naik!"

Sebelum pilihanraya Mac 08, ramai orang cakap, "Bila Pak Lah jadi PM, semua naik!"
Kini diorang BN menang majoriti dan bina government sekali lagi.
Tak banyak surprise lah jika harga barang naik lagi!
Semalam, gua pergi Stesyen Petrol.
Gua dapati Stesyen Petrol punya traffik-jam lagi teruk daripada Lebuhraya Persekutuan!
Sebab manyak kereta tunggu nak pam petrol sebelum harga naik.
Dah kata kan? Tak surprise langsung.
Semalam Kancil full-tank = RM35. Ini hari Kancil full-tank = RM50!
Awek gua bawak Proton Wira.
Ini hari mau full-tank kena bayar RM65++.
Tapi gaji tak naik - cuma government cakap pasal "subsidi" dan "rebate" yang gua tak faham langsung aje...
Ada yang kata nak buangkan PM yang tak guna ni.
Diorang mau Anwar jadi PM baru.
Anwar manyak bagi janji bahawa dia dapat turunkan harga minyak.
Gua percaya sebab dia tu memang "kamcheng" sama ketua-ketua Illuminati Brotherhood.
Halliburton Oil (Zionis) dan Paul Wolfowitz semua abang-adik sama Anuar.
Pastilah dia dapat kurangkan harga minyak.
Tapi kesannya? Dia jualkan negara pada pihak Illuminati!
Jadi kitorang rakyat yang menderita.
Kitorang hanya ada dua pilihan:
PM Pengecut yang naikkan harga ataupun
PM Pembelot yang jualkan negara kepada Kuasa Luar.
Mana Abang Superman bila kitorang perlukan dia???

Pesanan Abang Superman: "Bawak je basikal...!"

No comments: